Panagiotis Leontios

Ολική Ποιότητα και Παραδοσιακές Πρακτικές Management (ΤQM vs. Traditional Management)

In Business on 25/05/2011 at 12:39 pm

Σίγουρα, η Ολική Ποιότητα διαφέρει από τις παραδοσιακές πρακτικές management. Μερικές τέτοιες σημαντικές διαφορές, αναφέρονται παρακάτω:

  • Οργανωτικές δομές: Το παραδοσιακό management βλέπει μια επιχείρηση σαν ένα σύνολο ξεχωριστών, διακριτών, υψηλά εξειδικευμένων «εκτελεστών» και μονάδων, συνδεδεμένων μέσα σε μια ιεραρχία λειτουργιών (functions). Οι οριζόντιες συνδέσεις γίνονται με ενδιάμεσους που βρίσκονται στις παρυφές της ιεραρχίας. Η ολική ποιότητα βλέπει την επιχείρηση σαν ένα σύστημα ανεξάρτητων διαδικασιών, συνδεδεμένων οριζόντια, χρονικά, μέσω ενός δικτύου συνεργαζόμενων προμηθευτών και πελατών (εσωτερικών και εξωτερικών). Οι διαδικασίες αυτές συνδέονται με την αποστολή και τους σκοπούς της επιχείρησης, μέσω μιας ιεραρχίας μικρών και μεγάλων διαδικασιών. Κάθε διαδικασία περιέχει υποδιαδικασίες και η ίδια εμπεριέχεται μέσα σε μια διαδικασία υψηλότερου επιπέδου. Αυτή η δομή διαδικασιών επαναλαμβάνεται σε όλη την έκταση της ιεραρχίας.
  • Ο ρόλος των ανθρώπων:  Το παραδοσιακό management θεωρεί τους ανθρώπους «αναλώσιμους» (commodities), ουσιαστικά δηλαδή εύκολα αντικαταστάσιμους και εξελίξιμους αποκλειστικά βάσει των αναγκών της εταιρείας, όπως αυτές γίνονται αντιληπτές από την ίδια. Οι άνθρωποι συμβάλλουν παθητικά, με μικρή αυτονομία και ουσιαστικά απλώς κάνουν αυτά που τους λένε και τίποτε περισσότερο. Η ολική ποιότητα βλέπει τους ανθρώπους σαν την αιχμή της ανταγωνιστικότητας της εταιρείας. Επενδύει σε αυτούς. Η ηγεσία δίνει ευκαιρίες στους ανθρώπους για προσωπική ανάπτυξη και εξέλιξη. Οι άνθρωποι χαίρονται και νιώθουν περήφανοι μέσα από τη μάθηση (μέσα στην εταιρεία) και την επίτευξη στόχων, αυξάνουν δε την ικανότητα της εταιρείας να επιτύχει. Οι άνθρωποι συμβάλλουν ενεργά και ανταμείβονται για τη δημιουργικότητα και την ευφυία τους. Κάθε πρόσωπο είναι ένας manager διαδικασίας, είναι ο υπεύθυνος για τη μετατροπή των εισαγόμενων της διαδικασίας σε εξαγόμενα, με σκοπό την αύξηση της αξίας της εταιρείας, αλλά και της αξίας που προσλαμβάνει ο πελάτης.

Το πλήρες άρθρο: Ολική Ποιότητα και Παραδοσιακές Πρακτικές Management

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: