Panagiotis Leontios

Βελτίωση Διαδικασιών (Process Improvement)

In Business on 21/06/2011 at 12:25 pm

Πριν από την κίνηση της ολικής ποιότητας, οι περισσότεροι Αμερικανοί managers απλώς συντηρούσαν τα προϊόντα και τις διαδικασίες μέχρις ότου να μπορέσουν να τα/τις αλλάξουν με νέα τεχνολογία. Οι Ιάπωνες managers από την άλλη μεριά, επικεντρώθηκαν στη συνεχή βελτίωση των προϊόντων και διαδικασιών. Η επιτροπή του MIT για τη βιομηχανική παραγωγικότητα, παρατήρησε αυτή τη διαφορά και δήλωσε:

Μια άλλη περιοχή στην οποία οι Αμερικάνικες εταιρείες συχνά υστερούσαν σε σχέση με τους υπερπόντιους ανταγωνιστές τους, είναι η αξιοποίηση των δυνατοτήτων της συνεχούς βελτίωσης της ποιότητας και αξιοπιστίας των προϊόντων και διαδικασιών τους. Το σωρευτικό αποτέλεσμα των αλλεπάλληλων σταδιακών βελτιώσεων και τροποποιήσεων σε υπάρχοντα προϊόντα και υπάρχουσες διαδικασίες, μπορεί να είναι πολύ μεγάλο και μπορεί να εκτοπίσει προσπάθειες για τεχνολογικά άλματα.

Η βελτίωση θα πρέπει να είναι προληπτικό καθήκον του management, όχι απλώς μια αντίδραση σε προβλήματα ή απειλές ανταγωνισμού. Οι οργανισμοί θα πρέπει να αγωνίζονται όχι μόνο για την ικανοποίηση ή την υπέρβαση των απαιτήσεων των πελατών ή τη βελτίωση των κριτηρίων εσωτερικής απόδοσης, αλλά και για να υπερκεράσουν σε απόδοση όλους τους άμεσους ανταγωνιστές τους και να αναγνωριστούν ως πρωτοπόροι διεθνούς κλάσης. Υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για βελτίωση, ξεκινώντας από τις προφανείς που είναι οι μειώσεις του κατασκευαστικού κόστους και των διάφορων χρονικών κύκλων.

Οι οργανισμοί θα πρέπει επίσης να ασχοληθούν με τη βελτίωση του ηθικού των εργαζομένων, της ικανοποίησης και συνεργασίας του, τη βελτίωση των πρακτικών management, τη βελτίωση του σχεδιασμού των προϊόντων με χαρακτηριστικά που ικανοποιούν καλύτερα τις ανάγκες των πελατών και τα οποία μπορούν να εξασφαλίζουν καλύτερη απόδοση, την επίτευξη υψηλότερης αξιοπιστίας, καθώς και με άλλες διαστάσεις της ποιότητας που καθοδηγούνται από την αγορά. Επίσης, θα πρέπει να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα των συστημάτων παραγωγής, μέσω της μείωσης του ανενεργού χρόνου των εργαζομένων και των μη αναγκαίων κινήσεων και μέσω της εξάλειψης μη αναγκαίας εφοδιαστικής εργασίας ή μεταφοράς και μη αναγκαίου χειρισμού υλικών, μέσω της εξάλειψης των αχρήστων και της επιδιορθωτικής εργασίας.

Το πλήρες άρθρο: Βελτίωση Διαδικασιών (Process improvement)

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: